Najnowsze artykuły

7 holograficznych pomadek do stosowania w...

Chociaż nie szalejemy z powodu obsesji na punkcie jednorożców, która obecnie krąży w sieci, nie oznacza to, że nie lubimy wprowadzać odrobiny zabawy do...

Czytaj Więcej

Iconic: Popularny lakier do paznokci Chanel Rouge Noir był szczęśliwym wypadkiem

Rouge Noir marki Chanel słusznie stał się jednym z najbardziej ikonicznych odcieni wszech czasów. Zadebiutował na Paryskim Tygodniu Mody w połowie lat 90-tych jako efektowna emalia do paznokci Le Vernis, a jego odcień wciąż jest jednym z najbardziej pożądanych - i wątpliwie podrabianych - kolorów w historii mody i urody. Jednak podczas gdy legendarny status Rouge Noir jest niezachwiany, pochodzenie czerwono-czarnego koloru jest otoczone miejskim mitem. Jak doszło do powstania tego popularnego odcienia? Przewiń w dół, aby dowiedzieć się wszystkiego, co kiedykolwiek chciałaś wiedzieć o tym kultowym, klasycznym kolorze. To prawda, że Le Vernis Rouge Noir po raz pierwszy zadebiutował na pokazie Chanel A/W '94, ale związek tego odcienia z marką sięga jeszcze dalej. W artykule zatytułowanym "Seeing the Mode in Color", który ukazał się w majowym wydaniu Vogue'a z 1926 roku, Mademoiselle Chanel zwraca uwagę na swoje upodobania do tego odcienia. Opisując kolor, zanim otrzymał on swoją ikoniczną nazwę, w artykule czytamy: "Do czerni i bieli dołącza czerwień, odcień granatu, jak serce czarnej wiśni, którego Chanel często używa i który często nazywany jest 'czerwono-czarnym'". Mało kto wiedział, ten czerwono-czarny odcień miał zmienić historię naszych paznokci, w przeszłości i obecnie. Lipnitzki / Roger Viollet / Getty Images To odcień, który wywołał tysiące podróbek (i naprawdę mamy to na myśli), więc może dziwić fakt, że kolor ten narodził się w wyniku wypadku przed pokazem Chanel. Dwa dni przed debiutem kolekcji A/W '94 w Paryżu, makijażystka Heidi Morawetz postanowiła stworzyć odcień na podstawie czarno-białego zdjęcia, które zobaczyła w magazynie. Wykorzystując swój kuchenny stół jako prowizoryczne laboratorium, wraz z Dominique Moncourtois - ówczesnym dyrektorem ds. kreacji makijażu w firmie Chanel - w panice mieszały czarne i czerwone pigmenty. Ostatecznie, ręcznie wymieszana formuła stała się podstawową wersją Le Vernis Rouge Noir, a kolor został udoskonalony w laboratorium przed użyciem przez manikiurzystki za kulisami. Dziennikarze zobaczyli nowy, uderzający kolor na wybiegu i, nie trzeba dodawać, tłum oszalał. Po szalonym sukcesie nowo opracowanego lakieru do paznokci na wybiegu, z dnia na dzień pojawił się natychmiastowy popyt na ten odcień. Laboratoria w Ameryce jako pierwsze wyprodukowały wysokiej jakości partie emalii do paznokci, wprowadzając ją na rynek pod nazwą "Vamp" - mimo że kultowy Rouge Noir otrzymał już swoją nazwę w paryskim domu Chanel. W dniu, w którym "Vamp" miał trafić na półki sklepowe, kobiety ustawiły się w kolejce przed Barneys New York, a lakier trafił nawet do wiadomości publicznej w CNN. W Wielkiej Brytanii lakier wyprzedał się w tym samym dniu, w którym stał się dostępny, a lista oczekujących na niego wynosiła od 6 do 12 miesięcy. Nawet dziś pozostaje najlepiej sprzedającym się produktem Chanel, przynosząc ponad 1 milion dolarów tylko w pierwszym roku. Chanel Do pamiętnych momentów z udziałem tego kultowego koloru należy film Quentina Tarantino "Pulp Fiction" z 1994 roku, w którym czarnowłosa Uma Thurman nosiła ten odcień. Kolor ten pojawił się również w teledysku Madonny "Take a Bow" z 1994 roku. Pressefoto Kindermann / ullstein bild / Getty Images Zdobądź swój ulubiony odcień lakieru do paznokci poniżej. CHANEL Le Vernis Rouge Noir Nail Polish $28 Sklep