Najnowsze artykuły

7 holograficznych pomadek do stosowania w...

Chociaż nie szalejemy z powodu obsesji na punkcie jednorożców, która obecnie krąży w sieci, nie oznacza to, że nie lubimy wprowadzać odrobiny zabawy do...

Czytaj Więcej

Chcesz pracować w branży beauty? Oto 7 rzeczy, których nie wiedziałaś

Dla osób z zewnątrz, branża kosmetyczna może wydawać się miejscem, w którym jedynym zadaniem jest swatchowanie szminek, rozpylanie soli i wypróbowywanie różnych maseczek w arkuszach. Przyznajemy, że jest to część pracy - nasza sytuacja w łazience na poziomie Hoarders jest tego dowodem - ale każdy, kto pracuje w branży kosmetycznej powie Ci, że jest to także o wiele więcej. W zależności od specjalizacji, Twoja praca może wymagać od Ciebie szybkiego pisania w wielu terminach, radzenia sobie z wymagającymi klientami i/lub wymyślania nowych, kreatywnych sposobów, aby Twoja marka została zauważona. Krótko mówiąc, branża kosmetyczna jest jak każda inna, szybko rozwijająca się i myśląca przyszłościowo branża i może być równie trudno dostać się do niej. Mając to na uwadze, porozmawialiśmy z siedmioma najlepszymi specjalistami w dziedzinie urody i poprosiliśmy ich o podzielenie się jedną główną rzeczą, której nauczyli się po pracy w branży beauty - od porad związanych z karierą po główne zmiany w myśleniu. Niezależnie od tego, czy zastanawiasz się, jak dostać się do branży kosmetycznej, czy po prostu jesteś ciekawa, jak to działa, myślimy, że te wybrane słowa będą dla Ciebie inspirujące i, miejmy nadzieję, również trochę zachęcające. Przewijaj dalej, aby dowiedzieć się siedmiu rzeczy, których prawdopodobnie nie wiedziałaś o pracy w branży beauty. Annie Tomlin, freelancer (była dyrektor ds. urody w Self, Lucky.com , Refinery29 i PopSugar) "Jeśli chcesz być redaktorem urody, nie musisz mieć umiejętności makijażysty czy mistrza stylisty. Musisz jednak wiedzieć, jak przeprowadzić wywiad z perfumiarzem, jak zadawać inteligentne pytania i jak opowiadać świeże historie - co, gdy piszesz o czerwonej szmince po raz enty, jest większym wyzwaniem, niż mogłoby się wydawać! Silne umiejętności dziennikarskie i wciągające pisanie są niezbędne, a im lepiej będziesz pisać, tym dalej zajdziesz w swojej karierze." Carly Cardellino, dyrektor ds. urody, Cosmopolitan.com "Będąc w branży kosmetycznej, nauczyłam się, że droższe nie zawsze równa się lepszej jakości. Redaktorzy urody mają dostęp do wszystkich kosmetyków do makijażu, prestiżowych i masowych, i doszłam do wniosku, że wiele produktów drogeryjnych jest równie dobrych jak droższe marki, więc nie zawsze można oceniać produkt po opakowaniu." Daniel Martin, makijażysta celebrytów "Kiedy pracujesz z celebrytą, nie chodzi o ciebie. Pochodząc ze świata redakcji, artyści włosów i makijażu są zatrudniani ze względu na specjalność lub silny punkt widzenia z ich rzemiosłem. Kiedy pracujesz z aktorką na czerwonym dywanie, musisz być elastyczny i zrozumieć ich poziom komfortu, a także współpracować z fryzjerem i stylistą. Możesz być najbardziej utalentowaną makijażystką na świecie, ale jeśli twoja klientka nie czuje się dobrze, nie osiągnęłaś tego, do czego zostałaś zatrudniona." Deven Hopp, dyrektor ds. urody, Clique Brands "Jestem fanem produktów odkąd pamiętam, ale odkąd pracuję w branży kosmetycznej, nauczyłem się być znacznie bardziej wymagającym konsumentem (i redaktorem). Znaczenie składników jest czymś, co wszyscy zaczynamy rozumieć. Teraz wiem, że należy zwracać uwagę nie tylko na składniki aktywne. Siarczany w moim produkcie do oczyszczania? Alkohol w moim toniku? Nie, dziękuję. Za każdym razem, gdy biorę do ręki jakiś produkt, pierwszą rzeczą, jaką robię, jest sprawdzenie listy składników. Chociaż jestem fanką wspaniałych opakowań i marketingu, nie zawsze można ufać informacjom zawartym na froncie pudełka. Jeśli trzymasz w ręku peeling glikolowy, a kwas glikolowy jest ósmym składnikiem na dole listy, odłóż go z powrotem." Meg Young, założycielka, Meg Young Media Group "Zanim rozpoczęłam swoją karierę w branży beauty, nie miałam pojęcia, jaka jest różnica między chemicznym a fizycznym filtrem przeciwsłonecznym, dlaczego hydrochinon był kontrowersyjny, ani ile badań i nauki idzie w produkcję i sprzedaż nawet najbardziej ogólnego produktu. "Kiedy mówię, że pracuję w branży kosmetycznej (a konkretnie w pielęgnacji skóry), ludzie często zakładają, że spędzam dzień wysyłając e-maile na temat botoksu i zabiegów na twarz. Tak, piszę e-maile o botoksie (i wiele się o nim dowiedziałam) i robię więcej zabiegów na twarz niż kiedykolwiek, ale my, piękności, pracujemy ciężko i mamy mózgi! "Dowody: Założyciele marek i twórcy produktów mogą koktajlować składniki, aby tymczasowo wymazać zmarszczki i drastycznie wzmocnić rzęsy, redaktorzy i publicyści mogą powiedzieć, co robi produkt po prostu patrząc na listę składników, a marketerzy mogą zmaksymalizować sprzedaż poprzez strategiczne nazewnictwo i opakowanie produktu. Nauczysz się tak wiele od kreatywnych i bystrych ludzi z tej branży!" Sabina Ellahi, konsultantka PR i strateg marki, EX1 Cosmetics "Praca w branży beauty wykracza poza trendy i prognozowanie kolorów - wiąże się z nią ogromny element edukacyjny. Zawsze wiedziałam, że historia składników i formuły odgrywa istotną rolę w promowaniu określonych produktów kosmetycznych, ale za kulisami nigdy nie zdawałam sobie sprawy z tego, jak bardzo muszę się nieustannie dokształcać, zarówno w przypadku istniejących, jak i dopiero wprowadzanych na rynek produktów. Przy tak szybko rozwijającej się technologii i nowych badaniach, musimy być pewni, że jesteśmy na bieżąco z odpowiednimi komunikatami dotyczącymi produktów, a także potrafimy je dostosować do aktualnych i wartych uwagi trendów. Czasami, gdy czytam materiały edukacyjne dotyczące produktów, żałuję, że nie uważałem na lekcjach chemii!". Sarah Horan, talent i relacje z marką, Starworks Group @sb_horan "Myślę, że wiele osób byłoby zaskoczonych tym, jak mała i zgrana jest ta branża, gdy już osiągnie się pewien poziom zaawansowania. Piękno czerwonego dywanu składa się z wielu ruchomych części, a bliskie, długotrwałe relacje między agencjami, artystami fryzur i makijażu, ich klientami, publicystami, redaktorami kosmetycznymi i markami są wynikiem lat pracy i wspólnego rozwoju. Ludzie mogą myśleć, że panują tu koterie, ale to jak rodzina". Jak zmienia się branża beauty?