Najnowsze artykuły

7 holograficznych pomadek do stosowania w...

Chociaż nie szalejemy z powodu obsesji na punkcie jednorożców, która obecnie krąży w sieci, nie oznacza to, że nie lubimy wprowadzać odrobiny zabawy do...

Czytaj Więcej

9 kobiet sukcesu o tym, jak zaczęły pracę w branży beauty

Każdy, kto pracuje w branży kosmetycznej powie Ci, że jest to zachęcające, inspirujące miejsce, pełne upełnomocnionych kobiet, rozwijających się pomysłów i okazjonalnych (OK, ciągłych) gorących dyskusji o zaletach jednego świętego produktu kosmetycznego nad drugim (poważnie, ale nigdy nie kwestionuj naszego Tatcha Camellia Cleansing Oil, 48$). Ponieważ nieustannie obcujemy z tak silnymi (i mającymi obsesję na punkcie urody) kobietami i otaczamy się nimi, pomyśleliśmy, że interesujące byłoby przyjrzenie się ich przeszłości - a mianowicie pierwszej pracy, jaką miały, która utorowała im drogę do miejsca, w którym są teraz. Steve Jobs powiedział kiedyś, że podróż jest celem - a te historie są dowodem na to, że pierwszy krok jest często tym, gdzie można się najwięcej nauczyć. Od założycielek firm kosmetycznych, przez makijażystów celebrytów, aż po wiceprezesów największych marek kosmetycznych - przewiń, aby zobaczyć, jak dziewięć kobiet, które odniosły sukces, rozpoczęło swoją karierę w branży kosmetycznej. Przed nami wiele mądrości, więc polecamy się rozgościć. Obiecujemy, że warto. Annie Tevelin: Założycielka, SkinOwl Stopa w drzwiach: "Przeprowadziłem się do Los Angeles, aby pracować w świecie teledysków i reklam i miałem wiele ekspozycji na artystów makijażu podczas pracy na planie. Zaintrygowało mnie to i postanowiłam podjąć pracę w niepełnym wymiarze godzin za ladą w Lancôme. Pracowałam dla Lancôme przez trzy lata i to właśnie tam uświadomiłam sobie potęgę pielęgnacji skóry. Od razu zafascynowały mnie produkty i składniki, a dzięki temu doświadczeniu nauczyłam się tak wiele - od zarządzania zespołem po to, jak sprawić, by doświadczenie klienta było niezapomniane i pozytywne. Teraz, jako właścicielka firmy, zdaję sobie sprawę, jak bardzo tamta praca przygotowała mnie do miejsca, w którym jestem teraz." Lekcja numer jeden: "Nauczyłam się, jak ważne jest budowanie silnego zespołu i rozumienie ludzi jako całości. Praca za ladą w firmie kosmetycznej wymaga wiele energii, zrozumienia i cierpliwości. Jeśli nie lubisz ludzi, nie zajdziesz daleko w tej branży. Dowiedziałam się tak wiele o ludziach tylko dzięki temu, że pytałam o ich skórę lub o to, jakiego odcienia szminki szukają. Pod koniec dnia, jeśli zrozumiesz ludzi i ich niezliczone osobowości, możesz zdobyć ich zaufanie. Gdy zdobędziesz zaufanie, niebo jest granicą". Najlepsza rada dotycząca kariery: "Pochodząc z Waszyngtonu, gdzie wszyscy mają 'prawdziwą' pracę, przemysł kosmetyczny zawsze wydawał się równie zniechęcający, co ekscytujący. Wiedziałem, że to branża dla mnie, ale wydawało się również niemożliwe znalezienie pracy, która mogłaby mnie utrzymać w czasie. Najlepszą rzeczą, jaką kiedykolwiek zrobiłam, była praca na pół etatu w branży. Pracowałem w weekendy i noce, aby wyczuć, czy w ogóle lubię tę branżę. Nie zrezygnowałem z pracy na pełen etat, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że chcę się tym naprawdę zająć. Nie wahałam się również pracować za darmo dla ludzi. Znajdź wizażystkę, fryzjerkę lub wykonawczynię kosmetyków i zapytaj, czy możesz im pomóc za darmo. Każdy potrzebuje pomocy w jakiś sposób, a oni będą pamiętać pracę, którą wykonałaś w dół linii, kiedy będą w stanie zatrudnić kogoś za wynagrodzeniem." Kristin Breen: VP Beauty and Health Media Relations, Alison Brod PR Stopa w drzwiach: "Dostałem stopę w drzwiach w branży kosmetycznej w bardziej okrężny sposób. Byłam przekonana, że chcę zajmować się PR-em mody po studiach i spędziłam tygodnie na badaniu firm i domów mody w mojej tymczasowej pracy asystenta administracyjnego. W tamtym czasie kontakty PR-owskie były zawarte w harmonogramie tygodnia mody na oficjalnej stronie internetowej. Poszedłem w dół listy jeden po drugim i faksem i e-mailem moje CV do każdego nazwiska, które mogłem znaleźć. Stamtąd, zadzwoniłem i śledziłem wielokrotnie, aż miałem kilka wywiadów w kolejce. Jedna firma nie miała żadnych wolnych miejsc, więc zgłosiłam się na staż do nich podczas tygodnia mody. Mogłam pomóc przy pokazie Nanette Lepore i myślałam, że umarłam i poszłam do nieba. Stamtąd, wciąż sięgałam po informacje i dowiedziałam się, że w Alison Brod Public Relations jest wolne miejsce w dziale urody. Uznałam, że pójdę na rozmowę kwalifikacyjną i będę forsować swoją modową sprawę. Kobieta przeprowadzająca ze mną rozmowę (moja szefowa do dziś!) była bezceremonialna i powiedziała mi, że choć nie było żadnych otwartych stanowisk w branży mody, to ja naprawdę nie chciałam pracować w branży mody. Powiedziała, że jestem stworzona do pracy po stronie urody. I miała rację." Number one lesson learned: "Twoje kontakty są wszystkim. Od początku swojej kariery buduj relacje z redaktorami prasowymi, producentami programów telewizyjnych i pisarzami cyfrowymi. Dbaj o ich życie i o to, co lubią robić poza pracą - taka dbałość o szczegóły jest bardzo ceniona i bardzo pomaga, gdy trzeba poprosić ich o pomoc i uzyskać odpowiednie opinie dla klientów. Jestem szczególnie blisko z grupą redaktorów, do których dotarłam w ciemno na początku mojej kariery - teraz wszyscy jesteśmy razem na codziennym łańcuchu i wspieramy się nawzajem zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Pomaga to również sprawić, że praca jest przyjemna". Najlepsza rada dotycząca kariery: "Bądź wytrwały i korzystaj ze swoich zasobów. Jeśli wybierasz się gdzieś na rozmowę kwalifikacyjną, zbadaj firmę, przejrzyj jej kanały w mediach społecznościowych i zdobądź wiedzę na temat tego, co firma robi i jak to robi, abyś mógł się do tego odnieść podczas spotkania. Nie bądź jednak fałszywy - nigdzie nie zajdziesz, jeśli będzie oczywiste, że nie wiesz, o czym mówisz. Na przykład, jeśli prezes firmy uwielbia nowoorleański jazz i zespoły funkowe (ahem, Alison Brod), a Ty masz fajną ciekawostkę do przekazania, podziel się nią! Wiele młodych kobiet chce się dostać do tej branży, więc myśl mądrze i znajdź sposób na wyróżnienie się spośród innych." Julie Schott: Co-Founder, Starface Stopa w drzwiach: "Studiowałem kreatywne pisanie w Pratt, co oznaczało, że staże były dostępne przez cały rok, a nie tylko w lecie. Więc mój pierwszy prawdziwy staż był w Elle Accessories, a OMG uwielbiałam tamtejszych redaktorów. Jedna z nich nosiła futro i piła szampana przy swoim biurku. Kiedy skończył się semestr, poprosiłem o spędzenie następnego w Elle, a pierwszego dnia nie było miejsca w szafie mody, więc przeniosłem się do szafy urody, aby pracować dla genialnego dyrektora urody Emily Dougherty (który dał mi moją przerwę w druku po ukończeniu studiów)." Lekcja numer jeden: "Po prostu powiedz tak". Najlepsza rada dotycząca kariery: "Nie czekaj na okazję; stwórz swoją własną. Uwielbiam znajdować strony z makijażem na YouTube lub Snapchacie, których nigdy wcześniej nie widziałem. Świetna praca nie pozostanie długo niezauważona". Jessica Richards: Założycielka, Shen Beauty Stopa w drzwiach: "Moja droga kończąca się w branży kosmetycznej jest prawdopodobnie znacznie inna niż większości. Moje wykształcenie to moda, a po zajściu w ciążę z moim pierwszym synem, zdecydowałam, że będę mamą w domu. Nie trwało to jednak długo, ponieważ w pewnym momencie się załamałam i zdałam sobie sprawę, że nie ma tam żadnych świetnych sklepów z kosmetykami... więc postanowiłam, że otworzę jeden. Mam obsesję na punkcie piękna, więc to pomogło, ale naprawdę tylko badania, determinacja i dużo pasji doprowadziły mnie do miejsca, w którym jestem." Lekcja numer jeden: "Myślę, że najważniejszą rzeczą, której nauczyłam się w pracy w każdym okresie biznesowym jest ciężka praca i zachowanie pokory. Dla mojego sklepu z kosmetykami jest to jednak sprzedawanie tego, co naprawdę kocham. Ludzie kupują od ludzi, więc wiem, że jeśli produkt jest w moim sklepie, to ja za nim stoję. To, że produkt ma wielką nazwę, nie oznacza, że jest odpowiedni dla Shen lub moich klientów". Najlepsza rada dotycząca kariery: "Myślę, że w przypadku każdej pracy musisz dowiedzieć się, co jest twoją pasją, a następnie być najlepszym, jakim możesz być. Pracuj ciężko i zachowaj pokorę - i pamiętaj, że ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy, pracują 24 godziny na dobę. Nic nie przychodzi łatwo i nic nie jest ci dane. Czasami bycie we właściwym miejscu i we właściwym czasie może pomóc, ale jeśli nie potrafisz tego dostarczyć, to nie ma to znaczenia." Joan Malloy: Prezes/CEO, Alterna Haircare Stopa w drzwiach: "Kiedy pracowałem jako junior marketer świeżo po studiach w ITT, firmie z listy Fortune 500, sprzedawałem na podłodze w Bloomingdale's, kiedy ich GMM zwrócił na mnie uwagę. Był pod wrażeniem moich umiejętności sprzedaży i łatwość, z jaką rozmawiałem z klientami i zwrócił się do mnie o pracy bezpośrednio dla Bloomingdale's! Chociaż początkowo nie byłem zbytnio zainteresowany, ostatecznie zgodziłem się na rozmowę rozpoznawczą z szefem działu kadr, która doprowadziła do rozmowy jeden na jeden z nim. Po spędzeniu z nim godziny na rozmowie o ścieżce kariery w handlu detalicznym - w jednym z najlepszych sklepów na świecie - przekonał mnie do zostania jednym z "Bloomies Babies" (według jego słów). Jako miłośniczka jedzenia, byłam najbardziej zainteresowana przejściem do działu żywności dla smakoszy w Bloomingdale's, ale GMM powiedział, że moja kombinacja "pasji, osobowości i kreatywności" zabłyśnie w dziale urody. Moje ponad trzy lata pracy jako sprzedawca w Bloomingdale's były najbardziej krytycznym doświadczeniem w tworzeniu platformy dla mojej kariery jako odnoszącego sukcesy marketera. Lekcja jest prosta: Nigdy nie wiesz, kto obserwuje lub zwraca uwagę na ciebie i twoją pracę, więc zawsze bądź najlepszy. Nigdy nie mogłam sobie wyobrazić w tamtym czasie, że będę w branży kosmetycznej 25+ lat później, ale nadal to kocham." Numer jeden wyciągniętej lekcji: "Tak wiele rzeczy przychodzi mi na myśl, ale numerem jeden, którym wciąż żyję każdego dnia, jest to, aby zawsze iść ze swoim jelitem - szczególnie podczas podejmowania ważnych decyzji biznesowych". Najlepsza rada dotycząca kariery: "W swojej karierze zarządzałem wieloma osobami i widziałem, jak wiele osób odnosi sukcesy i wiele osób ponosi porażki. Kluczową różnicą między nimi jest to, że ci, którzy odnoszą sukcesy, mają prawdziwą pasję do tego, co robią. Niezależnie od tego, czy chcesz zaistnieć, czy rozwijać się w branży kosmetycznej, jeśli masz pasję, odniesiesz sukces. I odwrotnie, bez pasji poniesiesz porażkę". Gina Marí: Założycielka, Gina Mari Skincare Stopa w drzwiach: "Po raz pierwszy uświadomiłem sobie moją pasję do pielęgnacji skóry, gdy rozwinąłem trądzik dorosłych w moich późnych latach 20. Spotkałam wtedy lekarza medycyny estetycznej, który w ciągu sześciu tygodni całkowicie naprawił moją skórę! Byłam tak zainspirowana wpływem i pozytywną zmianą w moim życiu, że postanowiłam zająć się pielęgnacją skóry. Wróciłam do szkoły i natychmiast zaczęłam dla niej pracować". Lekcja numer jeden: "Zrozumienie histologii skóry jest najważniejszym aspektem. Identyfikacja problemów i prowadzenie klientów w kierunku właściwych rozwiązań jest nie tylko satysfakcjonujące, ale może mieć ogromny wpływ na życie klienta. Zalecam trzymanie zawsze pod ręką egzemplarza kolorowego atlasu i streszczenia dermatologii klinicznej Fitzpatricka." Najlepsza rada dotycząca kariery: "Nieustannie się ucz! Ja i moi pracownicy nieustannie czytamy i robimy burze mózgów na temat nowych i innowacyjnych sposobów osiągania świetnych wyników. Nie bój się też ciężkiej pracy. Kiedy zaczynałam, często pracowałam po 12 godzin dziennie! Zbudowanie solidnej bazy klientów wymaga czasu. Jeśli pielęgnacja skóry jest Twoją prawdziwą pasją, ciężka praca będzie tego warta!" Orrea Light: VP Product Development Global Marketing, Estée Lauder Stopa w drzwiach: "Jedną z moich pierwszych okazji do pracy w marce kosmetycznej był Revlon. Potrzebowali kogoś w zespole kreatywnym do pomocy w archiwizacji wszystkich fotografii, których używali w reklamach i na wystawach w punktach sprzedaży. Dowiedziałam się o tym, ponieważ skontaktowała się ze mną przyjaciółka przyjaciółki, która w tym czasie tam pracowała. Została ona moją pierwszą szefową w branży beauty i do dziś jest moją bardzo bliską przyjaciółką. Byłam wtedy tak chętna do pracy w branży beauty, że każde otwarcie lub stanowisko byłoby wspaniałą okazją. Chodziłam do szkoły wieczorowej, a później odbyłam staż w zespole rozwoju produktów kosmetyków kolorowych. To było bardzo interesujące mieć kontakt z dwoma różnymi stronami biznesu. Nauczyłam się całkiem sporo". Lekcja numer jeden: "Myślę, że kiedy métier (kategoria piękna) jest dla ciebie interesujący, ważne jest, aby być gąbką i wziąć wszystko w siebie. Dowiedz się wszystkiego, co możesz o każdym i każdym aspekcie, w który jesteś zaangażowany. Uwierz mi - wykorzystasz to w pewnym momencie i czasie w swojej karierze. Myślę, że drugą rzeczą jest posiadanie pozytywnego ducha zespołu "can-do". Mamy takie powiedzenie w L'Oréal Paris [gdzie Light pracował wcześniej jako Wiceprezes ds. Rozwoju Produktu], stworzone przez naszą dyrektor generalną, Karen Fondu: 'jeden zespół, jedna misja'. To wspaniałe credo. Wszyscy pracujemy jako jeden zespół i nie ma tu zbyt wielu ego. Powiedziałbym teraz każdemu, kto próbuje wejść do branży, zostawcie swoje ego za drzwiami i patrzcie na sprawy bardziej z punktu widzenia tego, jakie korzyści przyniesie to waszemu zespołowi, grupie lub marce, a nie tylko tego, co z tego będziecie mieli." Najlepsza rada dotycząca kariery: "Bądź pasjonatem! Bez względu na przeszkody, bez względu na to, co ktoś mówi, branża kosmetyczna polega na pasji i tworzeniu nowości. Naucz się też jak najwięcej o mediach cyfrowych i społecznościowych. To naprawdę wielka zaleta, którą możesz wnieść do każdej firmy kosmetycznej. Po trzecie, nawet jeśli to nie jest Twoja praca (jeszcze), zapoznaj się ze wszystkimi wschodzącymi markami, rozumiejąc jak i dlaczego są one różne." Romy Soleimani: Celebrity Makeup Artist Stopa w drzwiach: "Znałem wielu ludzi w branży, ponieważ zawsze brałem każdy staż, który pojawił się na mojej drodze, gdy byłem na studiach. W pewnym momencie byłam asystentką produkcji w Calvin Klein. Moja przyjaciółka z college'u pracowała w dziale reklamy, a jej zadaniem było porozumiewanie się z agentami w sprawie włosów i makijażu. Linda Cantello była makijażystką tej kampanii; była i jest jedną z moich bohaterek w dziedzinie urody. Tak się złożyło, że szukała asystentki. Spotkałam ją, złapałyśmy kontakt, a reszta to już historia". Number one lesson learned: "Wszystko polega na ciężkiej pracy, pozostaniu silnym, byciu gotowym na wszystko, co stanie na twojej drodze, zachowaniu spokoju. A przede wszystkim, nawigowanie po wielu osobowościach, które pojawiają się na twojej drodze". Najlepsza rada dotycząca kariery: "Bądź otwarty na każdą okazję, która pojawia się na twojej drodze. Coś zawsze może prowadzić do czegoś innego. Bycie asystentem to przede wszystkim otwieranie się na możliwości. A w dzisiejszych czasach ważne jest, aby również myśleć nieszablonowo i zrozumieć, co cię wyróżnia, i być kreatywnym w tym, jak przedstawiasz swoje pomysły." Fiona Stiles: Celebrity Makeup Artist i założycielka Reed Clarke Stopa w drzwiach: "Ach, z powrotem w ciemnych wiekach, kiedy zacząłem robić makijaż (znany również jako wczesne lata 90.), nie było internetu. Informacje były bardzo, bardzo trudne do zdobycia. Nie znałam nikogo, kto pracowałby w branży modowej, więc musiałam to po prostu wykorzystać. Czytałam strony tytułowe magazynów, przeglądałam białe strony w książce telefonicznej i dzwoniłam do nich do domu, żeby zapytać, czy nie potrzebują asystenta. To było odważne i całkowicie naiwne, ale udało się! Nie jestem pewien jak go poznałem, ale spotkałem jednego z asystentów Craiga McDeana i powiedziałem mu, że chciałbym pracować z Pat McGrath. W jakiś sposób słowo dotarło do niej lub jej agenta i miałem spotkanie z Pat. W tamtym czasie mieszkała jeszcze w Londynie i przyjeżdżała do Nowego Jorku, żeby pracować. Byłam jej jedyną asystentką przy większości zleceń, chyba że na planie było dużo dziewczyn, więc miałam okazję pracować z nią naprawdę blisko. To urocza kobieta, która emanuje ciepłem, humorem i talentem. O dziwo, nigdy nawet nie przyszło mi do głowy, aby pracować w salonie makijażu lub dla marki. Po prostu wskoczyłam na głęboką wodę i na szczęście szybko nauczyłam się "pływać". To wszystko było bardzo serendipitous, a ja liczę moje szczęśliwe gwiazdy nieustannie!" Lekcja numer jeden: "Bądź cicho i słuchaj. Chłonąć wszystko, co dzieje się wokół ciebie; patrzeć na oświetlenie na planie, obserwować, co robią redaktorzy i styliści. Jakich produktów używają fryzjerzy? Kiedy jesteś na planie, Twoja wiedza musi wykraczać poza Twoją najbliższą dziedzinę. Ponadto, przez większość czasu, kiedy dopiero zaczynasz karierę, jesteś młody. Staraj się wchłonąć jak najwięcej od doświadczonych profesjonalistów wokół ciebie; niech twój mózg będzie gąbką i nasiąknie tym wszystkim." Najlepsza rada dotycząca kariery: "Bądź miły dla wszystkich. Bądź uprzejmy i wdzięczny. Na świecie jest mnóstwo utalentowanych ludzi, a jeśli pracujesz, to masz szczęście. Nikt nie 'zasługuje' na otrzymanie jakiejkolwiek pracy, a klienci przychodzą i odchodzą. To bardzo kapryśny i płynny przemysł z nowym smakiem miesiąca za każdym razem, gdy mrugasz, tym bardziej teraz. Konsekwencja, dobre nastawienie 'can-do' i zdrowa dawka ciepła zaprowadzi cię daleko. Aha, i czyść swoje pędzle za każdym razem, gdy ich używasz, i utrzymuj swój zestaw w porządku. Nie chcesz przecież, aby ktoś spojrzał na Twój zabałaganiony, brudny zestaw i wpadł w popłoch, zanim jeszcze rozpoczniesz jego makijaż." Dalej: Sprawdź te 13 sekretnie niesamowitych produktów do włosów, które odkryliśmy dzięki innym redaktorom.